Alt om møder

Hvilke møder skal jeg til, før mit barn kan starte til musik?

Før man kan starte til undervisning på Den Lille Musikskole, skal man i de fleste holdtypers tilfælde have deltaget i to typer møder. Mødernes formål er at sikre den bedst mulige undervisning og den optimale brug af både jeres og skolens ressourcer og tid. De er således til glæde og gavn for dem og det, som det hele drejer sig om – børnene og musikken.

For Babymusik gælder følgende:

• Du kan starte til undervisning når som helst i løbet af sæsonen uden at deltage i nogen møder. Tilmeld dig blot på vores hjemmeside, og duk op til den næstkommende undervisningsgang.

For Musikalsk Legestue I – V gælder følgende:

• Alle voksne, der skal følge barnet til musik, skal deltage i et følgevoksenmøde, som omhandler den specifikke holdtype, barnet går på.

For Musikalsk Legestue VI – Høreleg III gælder følgende:

• Mindst én af barnets følgevoksne skal deltage i et følgevoksenmøde, som omhandler den specifikke holdtype, barnet går på.

For Hørelære gælder følgende:

• Mindst én følgevoksen skal deltage i det generelle introduktionsmøde én gang for alle per familie.

Det generelle introduktionsmøde

Hvad er det generelle introduktionsmøde?

På det generelle introduktionsmødet gennemgår skolens leder bl.a. følgende:

• Det overordnede koncept og formål med Den Lille Musikskole.
  • Vores pædagogik og metodik.
  • Vores mål og vision.
  • Nuværende og fremtidige muligheder på Den Lille Musikskole.
  • Store og små praktiske ting og vores husregler.
  • Vi opstiller en gensidig forventningsafstemning mellem skole, forældre og børn

Hvorfor skal man til introduktionsmøde?

Efter introduktionsmødet har du en solid forudsætning for at beslutte dig for, om Den Lille Musikskole er noget for dig og dit barn.Den Lille Musikskole er åben for alle, men ikke nødvendigvis det rigtige valg for alle.Velforberedte forældre er en af hemmelighederne bag vores høje faglige niveau.

Særligt babyintroduktionsmøde

De introduktionsmøder der er skemalagt om formiddagen er primært rettet til babyforældre, men er åbne for alle. Mødet er i princippet identisk med aftenintromøderne, men vi gør lidt mere ud af babyundervisningen, end vi gør på aftenmødet.

De holdspecifikke følgevoksenmøder

Hvad er et følgevoksenmøde?

Der er et forældremøde for holdtyperne Musikalsk Legestue I – VII og Høreleg I – III. I alt giver det 9 forskellige følgevoksenmøder.

På følgevoksenmødet gennemgår vi bl.a. følgende:

• Indholdet på den enkelte holdtype.
  • Målet for hver enkelt holdtype.
  • Hvad vi forventer af forældrene.
  • Hvad vi forventer af børnene.
  • Hvad I kan forvente jer af os.
  • Masser af tips og trick for at få det bedste ud af undervisningen.

Hvem skal deltage i følgevoksenmøderne?

Det skal den eller de forældre eller andre voksne, der skal følge barnet til musik. Til Musikalsk legestue I – V er det kun voksne, der har et gyldigt følgevoksenmøde, som må følge børnene til musik. Følgevoksenmødet er gyldigt i 16 måneder.

NB! Hvis I er flere voksne, der vil følge barnet til musik, og det kniber med allesammen at komme til møderne på én gang, så løs det ved at benytte jer af vores mange møder, som I kan fordele jer over.

Møderne er rettet til voksne og er ikke egnede for børn at deltage i. Babyer er velkomne på alle formiddagsmøderne, men vi forventer, at I er tilstede til hele mødet.

Hvornår er der møder?

• Der er introduktionsmøde hver måned undtagen i juli. Hver anden måned om aftenen og hver anden måned om formiddagen.
  • Der afholdes faste følgevoksenmøder i maj, juni, august og januar.
  • Der er kan afholdes såkaldte ekstra følgevoksenmøder tirsdag eller torsdag aften fra august til marts, hvis der er fem eller flere, der stemmer på samme følgevoksenmødetype.
  • Følgevoksenmøde for Musikalsk Legestue I afholdes hver måned gennem hele sæsonen undtagen i juli.
  • For at se oversigten over og tilmelde dig møder, gå til Min side og tryk på mødetilmelding.

Hvor længe varer møderne?

Både introduktionsmøder og følgevoksenmøder varer 2 timer, og man skal deltage i hele mødet.

Hvad sker der, hvis jeg udebliver fra møderne?

Introduktionsmødet og er gratis og uforpligtende.

Følgevoksenmøderne er som udgangspunkt gratis, og du kan frit melde afbud til møderne indtil syv døgn, før de afholdes. Hvis du afmelder dig senere end syv døgn før eller ikke dukker op til et forældremøde, som du er tilmeldt, trækkes et no show fee på dit betalingskort. No show fee’et er på 200 kr.

Logo_footer_Retina2